sobota 1. apríla 2017

Travel Diary: Madrid, Spain, Day 1

Drahí čitatalia, presne pred dvomi týždňami (18.3.) som sa chystala na výlet do Madridu. Samozrejme, balenie som si nechala na poslednú chvíľu ako to je u mňa zvykom a celé sobotnajšie ráno som strávila vyberaním vhodných outfitov. Počasie nám hlasilo veľmi pekné, takže som sa balila na ľahko. Tiež som vedela, že neodolám a niečo si kúpim. Ale aj napriek tomu som mala kufor dosť ťažký. Aj keď idem len na pár dní, nedokážem sa pobaliť striedmo, mám rada, keď si mám z čoho vyberať, lebo nikdy neviem na čo budem mať ten deň chuť. 

Letela som z Bologne o 17:00 priamo do Madridu. Let trval niečo cez dve hodiny a ubehol pomerne rýchlo. Už som vám spomínala, že som letela za kamarátkou, ktorú som spoznala v roku 2014 na Malte. Pochádza z Brazílie a od prvej chvíle sme si náramne sadli. Má rada Európu a rada sa sem vracia. Minulý rok sme sa stretli v Írsku, kde sme prežili krásne chvíle. Tento rok mala namierené aj s rodičmi a babkou do Portugalska. Bohužiaľ, pre mňa to bolo náročnejšie dostať sa z Bologne do Lisabonu, takže sme sa dohodli, že sa stretneme v Madride. Jej rodičia sa vrátili do Brazíllie skorej a ona s jej babkou navštívili Španielsko a päť dní so mnou strávili v Madride. 

Keď som priletela, čakalo ma prekvapenie. Vôbec ma nenapadlo, že keďže Madrid je hlavným mesto nebude mať to najmenšie letisko. Ešte nikdy som na takom veľkom letisku nebola! Trvalo nám asi hodinu a pol než sme sa našli. Niekoľkokrát som sa stratila na miestach, kde nebolo ani živej nohy a ja som vôbec netušila, kde som a kam mám ísť. Ale vďaka google maps a jednej mladej pracovníčky letiska som ich nakoniec našla. Ale to nebolo všetko, potom nás čakala ešte dlhá cesta na náš apartmán. 

Našla som nám ubytovanie cez Airbnb. Bývali sme v peknom menšom apartmáne v centre Madridu, ktorému sa nedalo nič vytknúť, boli sme naozaj veľmi spokojné. Ani dlhé a namáhavé cestovanie nás neodradilo a po menších úpravách sme sa večer vydali omrknúť nočný španielský život. Čítala som, že dobré bary a reštaurácie sú vo štvrti La Latina, ktorú sme mali pomerne kúsok od bytu. Takže to bol náš cieľ. Na uliciach a v baroch to žilo, bolo tam veľa ľudí, hlavne mladých. Panovala tam úžasná atmosféra a hneď prvý večer sme si užili. 

Náš prvý celý deň v Madride sme strávili hlavne v centre, prechádzali sme sa, navštívili sme trh San Miguel, boli sme na námestí Plaza Mayor, kde sme si dali drinky a rozprávali sme si, čo sa za ten rok čo sme sa nevideli v našich životoch udialo. Samozrejme sme následne zamierili na ulicu Gran Via, kde sa nachádzajú známe obchody a tam sme strávili nieľko hodín nakupovaním. Hlavne sme si užívali energiu mesta, to mám najradšej. Ja keď cestujem a objavujem nové miesta, nemusím vidieť všetky pamiatky, všetky múzeá a galérie, mne ide hlavne o to, aby som načerpala atmosféru mesta, pozorovala život a spoznávala ľudí. Čo máte vy na cestovaní najradšej? 

Večer nás čakal zážitok v podobe Pub Crawl . Treba sa zaregistrovať a objednať si miesto. Potom vám príde email s informáciami kde a kedy je stretnutie. My sme mali stretnutie o pol jedenástej v hosteli Mola. Celkovo nás bolo okolo 20/30 ľudí. Funguje to tak, že zaplatíte určitú čiastku, spolu všetci navštívite tri bary alebo diskotéky a v každom máte jeden drink v cene. Bol to naozaj super zážitok a každému by som to odporučila. Zoznámite sa s novými ľuďmi a hlavne sa zabavíte. 

Prvý deň sme mali úspešný a ja som si Madrid okamžite zamilovala. Boli ste niekto v Madride? Ako sa vám páčil? 
























6 komentárov:

  1. krásne fotky musel to byť super výlet :) ísť do Španielska je na mojom wishliste :) asi skôr do Barcelony by som šla, mám pocit, že skoro všetci tam už boli :) a s tým balením to máme rovnako .. tiež si všetko nechávam na poslednú chvíľu a mám problém zbaliť sa na pár dní ... na konci apríla idem do anglicka a som zvedavá, ako sa zbalím len do príručnej :D vždy mám pocit, že sa mi viac vecí zíde a môžem si aspoň vybrať :) a na cestovaní mám rada úplne všetko :) kultúru, pamiatky, jedlo, krajina :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé úplně hnedka bych jela, nejen z důvodu, že jsem v Madridu nikdy nebyla, ale ty fotky jdou nádherné. Ta červená rťenka ti hrizně moc sluší :) a balení klasika, balím den předem a pak zjistím, že polovinu věcí ani nemám :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Madrid vyzerá pekne, aj keď mňa osobne viac láka Barcelnona:)
    Na cestovaní najviac milujem spoznávať tie nové zákutia a nadobnutie nových spomienok a zážitkov.
    Inak je veľmi milé, že máš takúto kamaratáku s ktorou sa takto stretávate po Európe:)
    www.thenoela.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Panebozeee, jak moc mi chybi Madrid! Zila jsem tam dva mesice a jednou se tam chci prestehovat. Doufam ze jste byly v Retiru. Jestli ne, tak se do Madridu musite vratit!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krasny Madrid, krasne fotky, je videt, ze jste si tam uzivaly;)

    Mej se krasne
    Papa ByGabra
    www.bygabra.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. presne taky isty pocit som mala z letiska v Madride... vystupila som z lietadla a vobec som netusila, do ktorej strany sa pustit :D a tiez som sa ocitla sama na miestach, kde nikto nebol. Neviem ci pomocou stastia, alebo pomocou intuicie som sa dostala von, ale urcite to nebolo pomocou znacenia :D


    www.petitejardin.sk

    OdpovedaťOdstrániť