nedeľa 20. novembra 2016

Bobiknannie Reads /3/

Moji drahí čitatelia! Nedeľa je pre väčšinu ľudí oddychovým dňom. Ja si najlepšie odpočiniem na pohovke alebo v posteli s dobrou knihou. Dnes mám pre vás ďalší článok zo série "Bobiknannie Reads", v ktorom vám poviem o knihách, ktoré som za poslednú dobu prečítala. Tentokrát mám pre vás nielen knihy, ktoré sa mi páčili, ale aj tie, ktoré ma na druhú stranu sklamali. 

Asi začnem práve knihami, od ktorých som čakala veľa, ale bohužiaľ moje očakávania nenaplnili. Hovorím o knihe Run od Kody Keplinger a The Twelve Days of Dash&Lily od Rachel Cohn & David Levithan. Obe som našla náhodou a podľa popisov ma veľmi zaujali. Run rozpráva príbeh dvoch dievčat, ktoré sa aj napriek tomu, že sú každá úplne odlišné, stanú najlepšími priateľkami. Rozhodnú sa spolu utiecť. Ich plán sa zdá na dosah ruky, ale tajomstvo jednej z nich to celé pokazí. Nemôžem povedať, že sa mi kniha nepáčila, len si myslím, že je určená mladším ročníkom a jej čítanie som si veľmi neužila. Zato kniha The Twelve Days of Dash&Lily ma doslova sklamala. Keďže sa blížia Vianoce, mala som chuť prečítať si nejaký príbeh, ktorý má s nimi nejakú spojitosť. Kniha rozpráva príbeh jedného mladého páru žijúceho v New Yorku. Po jednom roku chodenia sa ich vzťah ocitá v kríze. Lily sa nachádza v zložitej rodinnej situácii, jej starý otec je chorý a Lily stratila životný elán a vôbec chuť oslavovať príchod Vianoc, ktoré vždy tak milovala. Dash sa rozhodne, že s tým musí niečo urobiť, zachrániť ich vzťah a dodať Lily znovu chuť do života. Lily mi od začiatku nebola sympatická, miestami mi jej postava doslova liezla na nervy a niektoré jej kroky som vôbec nechápala. Celý príbeh sa mi zdal trochu pritiahnutý za vlasy. Taktiež sa mi nepáči štýl akým je kniha napísaná. Chcela by som vedieť váš názor na tieto dve knihy. Čítali ste niektorú z nich?

Kniha, ktorá ma naopak veľmi milo prekvapila je All The Bright Places od Jennifer Niven. Veľmi často som ju videla na internete a na rôznych blogoch, všetci o nej rozprávali a chválili ju, tak som bola zvedavá a tiež som si ju prečítala. A ukázalo sa to ako skvelé rozhodnutie. Kniha je prekrásna a veľmi dojímavá, na jej konci som neudržala slzy. Nechcem vám veľa prezradiť, ale poviem len toľko, že je to príbeh o dvoch mladých ľuďoch, ktorých životy sa zvláštnym spôsobom pretnú. Stane sa z nich zamilovaný pár. Doposiaľ to znie ako klasický teenagerský román, ale všetko skončí trochu inak. Naozaj vám ju odporúčam. Je to jedna z tých kníh, ktoré ma na konci nechajú v úplnom rozpoložení a mám chuť ich začať čítať od začiatku. 
Od rovnakej autorky som si vzápätí prečítala jej nový román s názvom Holding Up The Universe, ktorý bol tiež pekný, ale jej predchádzajúcej knihe sa rozhodne nevyrovnal. Znovu sa nachádzame v stredoškolskom prostredí a sledujeme príbeh Libby, ktorá bola vyhlásená za "America's Fattest Teen." Okrem toho sa musí vyrovnať so smrťou jej matky a nástupom do novej školy po niekoľkých rokoch strávených za múrmi jej domu. Je pripravená zapadnúť medzi ostatných? 

A poslednou knihou, o ktorej vám dnes chcem napísať je Děti, které přežily od R. D. Rosen. Diametrálne odlišná kniha od predchádzajúcich štyroch, ktorá predstavuje životy a osudy troch žien, ktoré ako deti prežili holokaust. Museli sa skrývať, žiť v utajení s novou identitou a nejakým zázrakom sa vyhli smrti. Dnes sa musia vysporiadať so spomienkami na ťažkú minulosť. 

Aká kniha vás v poslednej dobe zaujala? Čo práve teraz čítate?
Keby vás zaujímalo čo práve teraz čítam ja, môžete sledovať moju Goodreads stránku. 

1. The Twelve Days of Dash&Lily od Rachel Cohn & David Levithan 

2. Děti, které přežily od R. D. Rosen 

3. All The Bright Places od Jennifer Niven

4. Holding Up The Universe od Jennifer Niven

5. Run od Kody Keplinger



1 komentár:

  1. Jennifer Niven ma zaujala, takisto ju vídam všelikade. A momentálne čítam úžasnú knihu od Kertin Gier - Na druhej strane je tráva zelenšia, veľmi milo ma prekvapila :)

    Zvláštne dievča

    OdpovedaťOdstrániť